تاریخچه مکعب روبیک

https://robocode.ir/%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%D9%85%DA%A9%D8%B9%D8%A8-%D8%B1%D9%88%D8%A8%DB%8C%DA%A9-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D9%84-1402/

یکشنبه ۰۲ اردیبهشت ۰۳

تاریخچه مکعب روبیک

مکعب روبیک بیش از 40 سال پیش توسط ارنو روبیک مجسمه ساز و استاد معماری پا به عرصه گذاشت و سپس آن را مکعب جادویی نامید. با گذشت زمان مکعب روبیک به پر فروش ترین اسباب بازی در جهان تبدیل شد. تا به امروز روبیک نقش زیادی در خلاقیت کودکان و تمرین ذهنی آن ها دارد.

انواع مکعب روبیک در سال 1402

همان طور که می دانید روبیک یک سرگرمی جذاب و هیجان انگیز است که بسیار مفید برای ذهن فرد می باشد. هر فردی که علاقه به بازی تک نفره دارد، می تواند از سایت روبوکد، مکعب روبیک را خریداری کند. سالانه افراد بسیاری در مسابقات بین المللی که برای روبیک برگذار می شود، شرکت می کنند. شما می توانید با مراجعه به سایت ما کالای خود را در مدل های متنوع خریداری کنید. در ادامه به معرفی انواع مکعب روبیک می پردازیم:

مکعب روبیک کلاسیک

رایج ترین نوع مکعب، روبیک کلاسیک است که مورد استفاده قرار می گیرد. با داشتن بیش از 43 میلیون ترکیب مختلف، احتمال حل آن از مکعب دو در دو راحت تر است. در حالت عادی؛ آموزش حل مکعب کلاسیک به هر رده سنی آموزش داده می شود.

راه حل های روبیک در ترکیب‌های مختلف وجود دارند که آن ها را برای کودکان جذاب تر می کند. با یادگیری و تمرین مناسب امکان حل روبیک در زیر یک دقیقه امکان پذیر است.

مکعب آینه

روبیک آینه ای، مکعبی است که در آن هر وجه آن شکل و اندازه خودش را دارد. جدا از اندازه، رنگ همه قسمت ها با یکدیگر نیز یکسان است. از آن جایی که هیچ تفاوتی بین رنگ ها مشاهده نمی شود و اندازه آن ها نیز با یکدیگر متفاوت است، حل آن واقعا چالش برانگیز و گیج کننده می باشد.

در عوض این سختی، انتخاب این که کدام قطعه به کدام سمت حرکت کند، دست شما است. مکعب آینه ای پس از حل، شبیه یک مکعب استاندارد به نظر می رسد اما وقتی آن را به هم می زنید، ظاهر کلی مکعب آینه به دلیل اندازه نابرابر هر یک از قطعات، جداگانه بسیار متفاوت است.

روبیک اسکیوب

مکعب اسکیوب، یک پازل مکعبی با گوشه هایی است که در جهات مختلف می چرخد. این مکعب؛ دارای هشت گوشه و شش مرکز ثابت است که استاندارد است. اگرچه در نگاه اول پیچیده به نظر می رسد، اما حل آن ساده تر از مکعب دو در دو می باشد.

مکعب روبیک دو در دو

به طور کلی مکعب روبیک دو در دو با نام مکعب جیبی یا میکرو مکعب شناخته می شود. این مکعب کوچک تر و ساده تر از مکعب های دیگر و همچنین آسان برای حمل کردن می باشد. در نگاه اول شاید حل آن ساده به نظر برسد ولی حل این مکعب از نظر برخی بسیار مشکل است. برخی از افراد، روبیک را به عنوان یک چالش مناسب برای فعالیت های ذهنی می دانند.

حل این گونه مکعب ها به شما کمک می کند تا بر رویکردهای خاص مانند حل پازل، تسلط پیدا کنید. استراتژی ها و تکنیک ها در درازمدت، برنده شدن فرد را در بازی آسان تر می کند. چنین فعالیت هایی به شما کمک می کند تا مهارت های حل مسئله را توسعه دهید.

روبیک مگامینکس

مکعب مگامینکس یک پازل 12 وجهی بزرگ است که بر اساس مکعب روبیک ساخته شده است. در ابتدا به نظر می رسد که حل این مکعب دشوار است اما اگر در حل مکعب روبیک سه در سه حرفه ای باشید، می توانید مکعب Megamnix را حل کنید. این مکعب نیز در اندازه ها و انواع مختلف در سایت روبوکد موجود است.

 

نکات مهم هنگام خرید انواع مکعب روبیک

هنگام خرید مکعب روبیک باید به نکاتی توجه کنید تا بتوانید در نهایت؛ بهترین خرید را داشته باشید. در ادامه به نکات مهم هنگام خرید انواع مکعب روبیک اشاره خواهیم کرد:

وزن روبیک 

یکی از مهم ترین نکات خرید مکعب روبیک که باید به آن توجه کرد، وزن روبیک است. برای بررسی وزن روبیک باید محصول را در دست بگیرید و از سنگین یا سبک بودن آن اطمینان حاصل کنید.  در طولانی مدت اگر روبیک سنگین باشد، منجر می شود که دست فرد خسته و حل مکعب روبیک دشوار شود.

چرخش روبیک

بعضی از روبیک های موجود در بازار به سختی می چرخند و برای حل آن باید زمان بیش تری را صرف کنید. زمانی که روبیک به راحتی نچرخد، نمی توانید روبیک را با سرعت حل نمایید. همچنین برخی از روبیک ها به سختی می چرخند که حل معمولی آن بسیار دشوار است و در نتیجه باید به چرخش و نوع چرخش آن دقت نمود.

سایز مکعب

یکی دیگر از مهم ترین مواردی که هنگام خرید روبیک باید به آن توجه نمایید، اندازه محصول می باشد. سایز مناسب روبیک می تواند یکی از مهم ترین معیارهای خرید روبیک باشد. اندازه روبیک باید با اندازه کف دست و انگشتانتان متناسب باشد و هنگام استفاده دست را خسته نکند به دلیل این که زمانی شما می توانید مکعب های نامرتب را بر روی آن درست کنید که در مرحله اول محصول را به درستی در دستتان بگیرید.

استیکر مکعب

برخی از روبیک ها دارای برچسب هستند که به این نوع از روبیک ها، روبیک برچسبی یا استیکر دار می گویند. نوع دیگری از روبیک ها در آن ها برچسبی به کار گرفته نشده است و رنگ خود روبیک می باشد و همچنین دیگر رنگ آن پاک نمی شود که به شما ما پیشنهاد می کنیم که روبیکی دارای استیکر نمی باشد را خریداری کنید. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیش تر به مقاله مراجعه کنید.

سنین مناسب برای یادگیری روبیک

همان طور که می دانید خرید روبیک و انجام آن می تواند تاثیر زیادی بر سطح هوش افراد داشته باشد. لازم به ذکر است که که خرید مکعب روبیک برای هر سنی مناسب خواهد بود. به عبارتی دیگر کودکان، نوجوانان و همچنین بزرگسالان می توانند اقدام به ثبت نام کلاس های آموزشی روبیک کنند. ما به شما توصیه می کنیم که کلاس های آموزشی روبیک را از دوران کودکی برای فرزندان خود شروع کنید.

 

فواید یادگیری روبیک برای کودکان

حل روبیک فواید بسیاری دارد و همچنین سپری کردن زمان با یک روبیک به طور مستقیم بر روی مغز فرد تاثیر می گذارد. مزیت یادگیری روبیک برای کودکان به شرح ذیل است:

  • یادگیری روبیک برای کودکان، باعث افزایش تمرکز می شود.
  • سپری کردن مراحل روبیک منجر به افزایش سطح شادی می شود و همچنین سطح صبر کودک را افزایش می دهد.
  • حل روبیک، منجر به افزایش حافظه خواهد شد.
  • یکی از مهم ترین مزیت یادگیری روبیک این است که ذهن را فعال می کند.

چگونه باید در کلاس های روبیک کودکان ثبت نام کنیم؟

موسسه روبوکد همواره در تلاش است تا انواع رشته ها و خدمات آموزشی را در کنار پک های لازم رشته مورد نظر را در اختیار شما عزیزان قرار دهد. لازم به ذکر است که آموزش های مرتبط با این رشته نیز به صورت جامع و کامل در قالب دوره های مربیگری روبیک و همچنین کلاس روبیک کودکان برگزار می شود. همچنین درباره مدت برگزاری دوره های ذکر شده با تماس با شماره های درج شده داخل سایت، می توانید اطلاعات را کسب کنید.

کلاس های روبیک درحال حاضر به صورت آنلاین و با استانداردها برگزار می شود که طی جلساتی مشخص و با زمانبندی از قبل هماهنگ شده توسط مدرسین مجرب موسسه روبوکد در سراسر ایران برگزار خواهد شد. برای ثبت نام در کلاس های روبیک می توانید با ما تماس بگیرید.

کلام آخر 

در این مقاله سایت روبوکد تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا انواع مکعب روبیک را به شما معرفی کند و اطلاعات لازم را در این زمینه در اختیارتان قرار دهد. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. از این که تا پایان مقاله با ما همراه بوده اید از شما بی نهایت متشکر هستیم و در صورتی که هر گونه انتقاد یا پیشنهاد دارید می توانید به سایت روبوکد مراجعه کنید و با ما درمیان بگذارید.

 
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.